Chytré nástroje jsou skvělé, ale i lidská podpora je nenahraditelná
Podle Drahomíra je jasně vidět, že finanční poradci dnes významně oceňují podporu ze strany nejenom obchodních ředitelů Broker Trustu, ale i dalších specialistů v oblastech zaměstnaneckých benefitů, vzdělávání, rozvoje investic, kampaní a leadů. A co se týká jakékoliv z námi servisovaných společností, tak říká: „Nemáme to nastavené tak, že náš smluvní partner musí zajistit pět, deset nebo x lidí, abychom za nimi vůbec vyrazili. Když náš obchodní ředitel vyhodnotí, že daná firma potřebuje a chce pomoci, tak za nimi prostě vyrazí, případně dohodne individuální setkání s kolegy z jiných oblastí servisu. Fungování našich obchodních ředitelů není primárně akviziční. Naopak významně se angažují jak v chodu Broker Trustu, tak v podpoře stávajících partnerů v procesních oblastech a v nastavení modelu jejich podnikání. Možná nejsme tak draví, ale stavíme vše na konceptu dlouhodobosti a snaze najít partnerům podporu ve všech oblastech, které potřebují.“
Mít se na koho obrátit
Podle Drahomíra Broker Trust v oblasti servisní a obchodní podpory patří ke špičce na trhu poradenských společností a se vzděláváním bude brzy konkurovat multilevelovým společnostem. „Z vlastní zkušenosti mohu říct, že nevím o jiném poolu, který by se takto intenzivně a aktivně podpoře věnoval. Vedle síly značky a stability nás to významně odlišuje. Máme i poradce, kteří byli v BT, pak šli do obdobných firem, ale zase se vracejí k nám právě z důvodů, že jim nestačí jen nástroje, ale potřebují k nim i lidský kontakt, který jim okamžitě reaguje – zvedne telefon, odepíše na e-mail. Prostě někoho, kdo jim pomůže.“
Představme si celý balíček služeb Broker Trustu, který je podle Drahomíra na trhu jedinečný. Pracovně jsme jej nazvali Sedm stupňů podpory.
- Regionální a oblastní ředitelé
- Systém podpory na centrále (obchodní podpora a produktová podpora)
- Marketing na klíč – pomoc s nastavením brandu (web, stylizace komunikačních nástrojů, systémem oslovení klientů a další)
- Podpora kampaní a leadů
- Specialisté na rozvoj investic
- Kompetenční centrum zaměstnaneckých benefitů
- Systém vzdělávání: podpora v produktech, komunitní setkávání, systém vstupních a následných seminářů, průběžné vzdělávání v oblasti nástrojů
Důležitost univerzální podpory na centrále vypichuje Drahomír hned jako druhou v pořadí. Zmiňuje především dovolatelnost i schopnost odpovídat rychle a přesně na dotazy po telefonu nebo e-mailu. „Systémově sledujeme rychlost i kvalitu naší odezvy. Poradce, když už je v situaci, že potřebuje pomoci, tak se chce dovolat, případně dostat rychlou e-mailovou odpověď. U nás není odkázaný na obecný chat. Má k dispozici profesionální a ochotný tým podpory, kde mu pomohou ve všech rutinních oblastech. Nově plánujeme v tomto týmu i pomoc s rychlou navigací ve všech nástrojích. Dále může poradce kontaktovat naše produktové specialisty a určitě má k dispozici i naše regionální týmy. Je to velký rozsah podpory a dostupnosti.“
Pomůžeme i s marketingem a kampaněmi
Nedávno psal Martin Kouřil v tomto článku na blogu o tom, že finanční poradci nemusejí hned při rozjezdu firmy dávat horentní sumy do reklamy. Respektive, že se nemusejí pouštět do všech marketingových aktivit na vlastní pěst. V tomto ohledu mohou partneři využít pomocnou ruku Broker Trustu, kdy jim s marketingovými aktivitami pomůžeme za velmi příznivé, prakticky nákladové ceny.
„Naši partneři využívají například marketingové balíčky s obsahem pro jejich weby a sociální sítě, pomáháme jim s nastavením značky, vytváříme jim loga nebo propagační materiály. Pracujeme také s jejich klientskými bázemi a připravujeme přesně zacílené kampaně na klíč, a to i na konkrétní produkty, včetně oslovení potenciálních klientů. Tuto službu poskytujeme poslední dva roky a je velmi poptávaná,“ říká Drahomír s tím, že máme i vlastní báze klientů, které lze rovněž v rámci kampaní oslovit.
Aplikace na leady
S oslovováním potenciálních klientů souvisí i další prvek podpory, kterou je prodej leadů do sítě.
„Spolupracujeme se třemi affiliate partnery, kteří leady získávají, a mám z nich velmi dobrý pocit. Už zhruba s 500 poradci pilotujeme šikovnou aplikaci, která umožní systémově předávat data od affiliate partnerů, jejich sledování a předávání leadů mezi tipařem a poradcem. Aplikace zároveň umožňuje evidování, dělení provizí mezi poradci a realitními makléři, a to oběma směry.“
O systému vzdělávání nebo podpoře v oblasti firemních benefitů jsme psali před časem zde, zastavme se ale přeci jen na chvíli ještě u podpory v oblasti investic, kde čísla jasně dokládají její úspěšnost.
Například účastníkům tréninkového programu Z lovce farmářem za 21 týdnů vzrostl objem prostředků pod správou (AUM) průměrně o 117 %, hodnotově vyjádřeno se jedná o 4,4 milionu korun, opět na každého poradce.
„Výsledku bychom nedosáhli, pokud bychom nezapojili do procesu podpory ‚fyzického člověka,“ říká s úsměvem Drahomír. A pokračuje: „Jako první jsme měli k dispozici pro naši síť chytrou investiční platformu Edward a podpoře prostřednictvím investičních komunit jsme věnovali mimořádné úsilí. Velkou výhodou byla kvalita lidí z vedení společnosti VHI, která je dnes součástí našeho týmu v Broker Trustu. Mají skutečně mimořádně velkou přidanou hodnotu a oproti jiným srovnatelným společnostem je toto naše velká konkurenční výhoda. Edward je už otevřený pro všechny poradce, ale lidský faktor a know-how, jak s klienty v investicích pracovat, jsou stále zásadní.“
Právě investice (a životní pojištění) pak Drahomír vidí jako segmenty, které by se mohly v následujících měsících začít dostávat ještě více na stůl, a to i v souvislosti s očekávaným ochlazením hypotečního trhu.