BTčko #10: Kdo nemá web, je podezřelý. Jak dělat efektivně marketing ve finančním poradenství?
„Marketing jsou veškeré činnosti, které děláte, abyste budovali svou značku a v konečném důsledku zvýšili prodej vlastního produktů nebo služeb. I když si někteří poradci myslí, že žádný marketing nedělají, tak se bavíme o zcela konkrétních věcech, jako je strukturovaný podpis v e-mailu s kontakty na poradce. I takové maličkosti utvářejí celkový dojem,“ říká Lucie Kulová s tím, že základem je mít vlastní značku a o tu po všech stránkách pečovat.
„Značkou nemyslím jen logo jako hezký firemní obrázek, ale jako vše, co poradce nabízí svým klientům a jakým způsobem jim to doručí,“ dodává Lucie. Právě s tím, jak se svými klienty šikovně komunikovat prostřednictvím vlastního webu, mailingu nebo sociálních sítí, vám jako partnerům Broker Trustu může Lucie pomoct. „Kdo nemá vlastní web, je podezřelý,“ říká s úsměvem a přidává, že finanční poradci si stále více uvědomují, obzvlášť v dnešní nároční době, že je třeba začít marketing aktivně řešit, protože jim žádné obchody do klína už zadarmo padat nebudou.
A právě na to, jak nacházet a využívat nové příležitosti v rámci klientských kmenů, je expertkou Irena Schützová, která má pod sebou od loňského roku novinku Příležitosti, kterou najdete v Bety.
130 milionů v kampaních za loňský rok
„Příležitosti jsou vyvrcholením našich aktivit, které jsme v tomto směru podnikali poslední čtyři roky. Na základě práce jsme s kmenem jsme začali první kampaně pilotovat už v roce 2019. Jen v loňském roce jsme dokázali pro naše partnery vygenerovat 130 tisíc příležitostí a dodatečný provizní přínos 130 milionů korun,“ vypočítává Irena s tím, že z práce s kmenem se dnes bez nadsázky stává téma dne.
Příležitosti v Bety jsme vytvořili ve spolupráci s našimi smluvními partnery, aby jim prostředí maximálně vyhovovaly. „Hledáme příležitosti v klientských kmenech příležitosti tak, abychom klientům poskytli komplexní službu a partnerům to zároveň zapadalo do jejich byznysových plánů. Příležitosti importujeme přímo do Bety, kde si je poradci mohou přímo vyzvednout a začít zpracovávat. Vidí krásně, jak se jim v jednotlivých případech daří postupovat, včetně statistik úspěšnosti daných kampaní,“ popisuje Irena. „Když se dívám na čísla, tak velmi často jsou i samotní poradci a jejich manažeři překvapení, jak velké potenciály, které v běžné praxi můžete přehlédnout, zde jsou.“
V BTčku dále uslyšíte:
- Co všechno v klientských kmenech umíme vypátrat
- Které produkty jsou dnes kampaňové „hity“
- Že z databáze BT můžete na svůj web využít už přes 70 různých marketingových témat
- Co je základ úspěšné marketingové kampaně
- Jak se podaří, že díky kampani naroste produkce o 150 procent
- Že za marketing nemusíte utrácet statisíce, ale díky partnerství s BT zásadně ušetříte
- Kde máte jako finanční poradci největší potenciál marketing využívat
- Jak vám pomohou se získáváním nových klientů finanční kalkulačky
- V čem je síla přímého oslovování klientů e-mailem a jak vám to pomůže před schůzkou
- Jak si s naší pomocí snadno vytvoříte vlastní web
- Co jsou bolavá místa marketingu a proč je potřeba mít „vyčištěnou“ databázi kontaktů
A protože jsme natáčeli blízko mezinárodního dne žen, řeč se stočila i k ženskému a mužskému pohledu na finance. Myslíte si, že ženy jsou více pečující a muži zase analytičtější? A jsou finance stále spíše mužský svět, anebo se to změnilo? A co na to „dámské složení“ 10. dílu BTčka?